De ce afacerea ta nu are mai multi clienti?

Salutare,
Vlad aici.

O sa fiu sincer cu tine si iti spun ca daca nu ai rabdare sa citesti atent pana la capat, atunci mai bine parasesti pagina pentru ca e clar ca nu esti pregatit sa investesti in dezvoltarea afacerii tale.

Acum ca am scapat de cascati, sa revenim.

Numele meu este Vlad Avram, si sunt expert in strategie de marketing online.

Am peste 7 ani de experiență in acest domeniu și am lucrat cu companii mici și mari din peste 30 de domenii diferite, iar pentru multe dintre acestea am reusit sa aduc cresteri de 3x pana la 10x a numarului de clienti si de vanzari.

Nu iti zic toate astea sa ma laud sau sa iti demonstrez cat de “jmecher” sunt eu si pentru ca vreau sa intelegi ca pana am ajuns sa reusesc sa am astfel de performante, am experimentat, testat si invatat mult atat din greselile mele, cat si din greselile clientilor mei.

Partea buna din toata experienta cumulata de pana acum este ca greselile pe care le faci tu ca si companie, si care sunt o bariera in dezvoltarea ta ca si afacere sunt in mare parte comune, iar solutiile sunt destul de simple.

De ce afacerea ta nu are mai multi clienti?

Salutare,
Vlad aici.

O sa fiu sincer cu tine si iti spun ca daca nu ai rabdare sa citesti atent pana la capat, atunci mai bine parasesti pagina pentru ca e clar ca nu esti pregatit sa investesti in dezvoltarea afacerii tale.

Acum ca am scapat de cascati, sa revenim.

Numele meu este Vlad Avram, si sunt expert in strategie de marketing online.

Am peste 7 ani de experiență in acest domeniu și am lucrat cu companii mici și mari din peste 30 de domenii diferite, iar pentru multe dintre acestea am reusit sa aduc cresteri de 3x pana la 10x a numarului de clienti si de vanzari.

Nu iti zic toate astea sa ma laud sau sa iti demonstrez cat de “jmecher” sunt eu si pentru ca vreau sa intelegi ca pana am ajuns sa reusesc sa am astfel de performante, am experimentat, testat si invatat mult atat din greselile mele, cat si din greselile clientilor mei.

Partea buna din toata experienta cumulata de pana acum este ca greselile pe care le faci tu ca si companie, si care sunt o bariera in dezvoltarea ta ca si afacere sunt in mare parte comune, iar solutiile sunt destul de simple.

Uite care sunt top 5 greseli care te împiedică pe tine sa ai de 3x pana la 10x mai multe vanzari si clienti:

1. Nu investesti in Performance Marketing

Una dintre cele mai comune situatii cu care se confrunta afacerile mici este ca nu investesc in acel tip de marketing care le aduc rezultate reale intr-un timp scurt.

Si cand zic rezultate, ma refer la clienti si venituri, venituri care intra in buzunarul afacerii tale si care iti permit sa te dezvolti.

Am auzit zeci de povesti cu proprietari de afaceri care “au un baiat” care se ocupa de marketing si care le-a promis ca daca baga bani acum o sa se vada peste x luni…ani…etc.

Total gresit, tu ca afacere nu iti permiti sa investesti acum si sa vezi rezultatele peste x luni sau ani, pentru ca asta te poate duce la incapacitate de plata si direct in faliment.

Tu trebuie sa generezi vanzari, incepand chiar de ieri.

Performance marketing-ul este acel tip de marketing, care daca este facut corect, iti aduce vanzari si profit chiar din ziua in care ai inceput sa investesti.

Da, ai citit bine, chiar din ziua in care ai inceput sa investesti si tu de asta ai nevoie, nu de postari cu pisicute pe Facebook, care sa “incalzeasca publicul tinta”

2. Nu ai o strategie de marketing clar definita

Este motivul principal pentru care, tu, chiar daca investesti in performance marketing ai rezultate slabe si de multe ori cand tragi linie la sfarsit de luna vezi ca esit pe minus cu incasarile.

Si aici apar frustrarile multor business-uri, care dupa ce au lucrat cu 3…4…10  agentii de marketing sau freelanceri au impresia ca marketing-ul online nu este pentru ei sau ca toate entitatile cu care au lucrat nu sunt in stare sa le aduca vanzari profitabile.

Gandeste-te la strategia de marketing ca la o echipa de fotbal in care fiecare jucator are un rol clar stabilit si toti lucreaza împreuna pentru a marca goluri, in cazul tau pentru a aduce vanzari profitabile.

Daca nu exista un plan clar stabilit in care fiecare jucator sa stie unde sa stea in teren si ce sa faca in echipa, poti sa ai cei mai buni jucatori din lume, ei nu vor stii sa lucreze in echipa si astfel sa marcheze goluri.

Mi s-a intamplat de n ori sa fiu nevoit sa refuz clienti care doreau sa lucreze cu mine pe zona de promovare online, iar dupa un audit al strategiei lor de marketing am realizat ca efectiv campaniile de marketing nu vor aduce rezultate pentru ca acestia aveau multe alte probleme in strategia de marketing si vanzari pe care pur si simplu au ales sa le ignore.

3. Nu ai un USP - Unique Selling Proposition

Un factor crucial daca iti doresti sa ai cu adevarat succes in afacerea ta

Ce este USP – este acel statement din strategia ta de vanzare, care are valoare reala pentru clientii tai si care te diferențiază de concurenta.

Ca exemplu, o sa iti dau aici USP-ul meu:

Rezultate mai bune sau banii inapoi

De ce este acest USP atat de puternic?
Pentru ca combate cea mai mare teama pe care o au pontentialii clienti care doresc sa lucreze cu mine

Acea de a nu pierde bani daca investesc in campaniile de marketing
Cum identifici USP-ul
pentru tine:

1. Afli principalele motive pentru care potentialii clientii nu vor sa cumpere produsele sau serviciile tale
2. Gasesti o solutie prin care sa combati aceasta reticenta.

4. Ai un site care nu e facut sa aduca vanzari

Este de departe unul dintre cele mai importante elemente din strategia de marketing a unui business si motivul #1 pentru care campaniile de marketing nu performeaza.

“Partea buna” pentru tine este ca in aceasta situatie sunt peste 90% dintre business-urile din Romania, problema de care antreprenorii nici macar nu sunt constienti.

Cum de se intampla acest lucru?

Din 2 mari motive

1. Majoritatea antreprenorilor din Romania isi doresc un site “doar sa fie” si nu constientizeaza rolul esential al acestuia in mixul de marketing si astfel fac rabat la calitatea acestuia in detrimentul pretului

2. Cei care creaza site-uri au cunostinte limitate sau inexistente in ceea ce priveste strategia de marketing si astfel nu stiu ce elemente trebuie sa contina un site care sa genereze vanzari

Si de aici apar majoritatea frustrarilor antreprenorilor care au lucrat sau lucreaza cu agentii sau freelanceri de care nu sunt multumiti de rezultatele aduse, si asta pentru ca ei nu cunosc un lucru esential:

Campaniile de marketing sunt responsabile sa aduca publicul potrivit pe site

Site-ul este responsabil sa transforme vizitatorii acestuia in clienti

Daca este sa facem o paralela cu echipa de fotbal de mai sus, campaniile de marketing sunt responsabile pentru a da pasele de gol, iar site-ul este responsabil pentru a marca golurile

Daca cele 2 nu lucreaza impreuna, atunci nu te aștepta sa ai vanzari si profit

5. Nu investesti in educatia ta

In cei peste 7 ani in care am lucrat cu diferiti antreprenori din diferite domenii, mi-am dat seama ca succesul unui business si mai ales al strategiei de marketing este direct proportional cu nivelul de know how al owner-ului de afacere

Iti spuneam mai devreme ca USP-ul meu este:

Rezultate mai bune sau banii inapoi

Vreau sa te intreb, de cate ori crezi ca am fost nevoit sa dau banii inapoi clientilor cu care am lucrat de cand am abordat aceasta strategie.

Iti spun eu, niciodata nu am fost nevoit sa dau banii inapoi clientilor.
De ce?

Pentru ca aleg cu mare grija oamenii si afacerile cu care merg la drum si cu care pot construi un parteneriat si o strategie pe termen lung si din acest motiv refuz categoric sa lucrez cu antreprenori slab pregatiti.

Abonează-te la Newsletter

Principalele greseli pe care le poti face in colaboarea cu o agentie de marketing:

Ai impresia ca daca lucrezi cu o agentie de marketing, ea e singura responsanbila pentru succesul afacerii tale, iar tu nu trebuie sa mai faci nimic in acest sens

Nu ai definit obiective si tinte SMART la inceputul colaborarii cu agentia cu care lucrezi si obiectivele tale sunt foarte vagi , cum ar fi, vreau vanzari mai mari

Nu ai definita clar, de la inceput o strategie de marketing care sa inglobeze toate componentele de marketing si crezi ca daca doar bagi bani in reclame pe Facebook sau Google o sa ai succes

Nu esti dispus sa aloci timp si resurse in colaborarea cu agentia de marketing si crezi ca agentia stie ce are de facut, fara implicarea ta activa

Nu investesti in educatia ta, in ceea ce priveste o strategie de business eficienta, care sa iti aduca rezultate pe termen lung

Ai impresia ca daca lucrezi cu o agentie de marketing, ea e singura responsanbila pentru succesul afacerii tale, iar tu nu trebuie sa mai faci nimic in acest sens

Nu ai definit obiective si tinte SMART la inceputul colaborarii cu agentia cu care lucrezi si obiectivele tale sunt foarte vagi , cum ar fi, vreau vanzari mai mari

Nu ai definita clar, de la inceput o strategie de marketing care sa inglobeze toate componentele de marketing si crezi ca daca doar bagi bani in reclame pe Facebook sau Google o sa ai succes

Nu esti dispus sa aloci timp si resurse in colaborarea cu agentia de marketing si crezi ca agentia stie ce are de facut, fara implicarea ta activa

Nu investesti in educatia ta, in ceea ce priveste o strategie de business eficienta, care sa iti aduca rezultate pe termen lung

Ești pregătit să ai de 3x mai mulți clienți?

Atunci completează formularul de mai jos.

+7 ani experiență în marketing online

Strategia completă de marketing

Rezultate mai bune sau
banii înapoi

Completează formularul

Vlad Avram

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Programează o consultație gratuită